Nov 23, 2010

#BDS: Kairos Palestine to Chilean Miners: Don’t Allow Israel to Exploit Your Suffering!

To our Chilean brothers,


We, Kairos Palestine – co-authors of the “Moment of Truth” document, which is Christian Palestinians’ word to the world about the Israeli occupation of Palestine and a call for support in opposing it – send you warm greetings from Bethlehem.

We have rejoiced at the news of your rescue, we marvel at your strength and courage, and we hope the past weeks have been healthy and happy for you and your families.

However, we also write with concern regarding your recent invitation from the Israeli government to visit the Holy Land. Of course, we would be honored by your presence in our home – this is not what we object to! But we question the motives of Israel in issuing this invitation, spotlighting what you have suffered and endured, while Israel continues to damage, degrade, and suppress Palestinians under military occupation. Charity – which is also to say, humanity, justice, and respect – begins at home.

#BDS: Abunimah Asks JFed to Apologize

video

#BDS: Signs that the BDS is biting

Signs that the BDS is biting

On November 6th The Jerusalem Post published an article written by G. Steinberg and J. Edelstein titled, 'Turning the Tables on BDS'. The article discusses the need for Israel to implement a counterstrategy to deal with the BDS campaign (Boycott, Divestment and Sanctions for Palestine). The article also explains how the Jewish Federations of North America (JFNA) in partnership with the Jewish Council of Public Affairs (JCPA), has organized an effort designed to discredit the main organizers and actors of BDS.

Steinberg and Edelstein stress how specific directors of some of the NGO's involved in the BDS campaign such as Nigel Parry, Ali Abunimah and Naim Ateek (from Electronic Intifada and Sabeel respectively) are supposedly anti-Semitic and preach for the destruction of Israel. In fact, there is an apparent confusion in the article between anti-Semitism and anti-Israeli commentary in general.

There are few people today who are campaigning in support of Palestinian rights, and who do not differentiate between anti-Semitism and anti-Israeli sentiment. There is a world of difference between the two, but in usual Israeli propaganda fashion, the two are easily confused and become one: anti-Semitism.

#BDS: Galilee tea takes London by storm

Spicy Way herb and spice farm sells several tons of tea infusion in UK within a few months, but British importer removes word 'Israel' from label fearing product won’t sell otherwise

LONDON – If you're roaming the streets of London and fancy a hot cup of tea in the cold British weather, a taste of home will not be hard to come by. A new Israeli brand of tea infusions has recently entered the English market and won the hearts of many London diehard tea fanatics.

However, you won't be able to identify the brand by its package, which does not mention Israel as the country of origin.

The Israeli tea is manufactured in Bethlehem of Galilee in the Jezreel Valley by a little label called The Spicy Way. 

#BDS: Pro-Palestinian activists blockade Ahava store in London

Police arrest 2 protesters who locked themselves to a cement-filled barrel at shop's entrance; store reopens for business.

Pro-Palestinian activists blockaded an Ahava store in London's Covent Garden on Monday, resulting in temporary closure of the store.

Two activists reportedly locked themselves to a cement-filled barrel at the entrance to the property. Police were called to the store, and the two were subsequently arrested on charges of aggravated trespassing, and taken to a central London police station.

#BDS: ماركس أند سبينسر فى مصر

بشرى لأهالى مصر المقروصة .. قريبا فى محيط منازلكم العامرة ستفتتح أفرع جديدة لمحلات ماركس آند سبنسv .. وداعا لحيرتكم اليومية بحثا عن مكان تجدون فيه ضالتكم المنشودة من السلع و المنتجات العالمية صاحبة الجودة الرفيعة .. ستجدين سيدتى ما كنت تنشدينه من آخر موضات الكاجوال و سبورتس أوتفيتس و السواريه و اللانجرى إضافة إلى أحدث العطور من البراندز العالمية بأسماء نجماتك المفضلات .. حلمك بأن تتهادى فى شوارع بولاق و صفط اللبن بالنيولوك الأخيرة لباريس هيلتون أو جينيفر أنيستون أوشك أن يتحقق .. و أنت سيدى سيمكنك أن تمارس هواية لعب الجولف المفضلة لديك مرتديا أطقما من توماس براندز التى يستخدمها تايجر وودز ذات نفسه ..
لقد تأخرنا قليلا فى تلبية الحاجة الماسة للشعب المصرى ذو الذوق الرفيع إلى هذه المنتجات التى لن تكتمل سعادته بدونها و لكن “بيتر ليت ذان نيفير” ..
محلاتنا يشهد بكفاءتها فى خدمة عملائها العالم كله كما أن جزءا هاما من أرباحنا يذهب إلى أعمالنا الخيرية التى سيسعدكم أن يكون لكم شرف الإسهام فيها كلما زرتم فروعنا الجديدة و إشتريتم ما يروق لكم من معروضاتنا ..
جميعكم يعلم عملاءنا الكرام كم يعانى الشعب الإسرائيلى الشجاع تحت حصار الإرهاببين الفلسطينيين و العرب .. هذا الشعب الذى يعيش فى جزيرة منعزلة للديموقراطية و الحرية وسط محيط من العرب الأجلاف العنصريين عديمو الحرية قليلو الديموقراطية (اللى ما يختشوش) .. هذا الشعب المكافح يحتاج إلى دعمنا للوقوف ضد مخططات حرمانه من حقه الطبيعى فى التوسع على حساب الفلسطينيين المتخلفين فى الضفة الغربية و لذلك نحن نقدم المال لدعم بناء مزيد من المستوطنات الحضارية على أنقاض البيوت المتهالكة و مزارع الزيتون عديمة القيمة التى يجوس خلالها شعب متخلف فقير إيحة تتلفع نساءه بأغطية الرأس الكئيبة .. نحن نسهم فى إستبدال هذه الخرابات الحقيرة بمنازل بيضاء جميلة و شوارع ممهدة تتهادى على أرصفتها حسناوات إسرائيل و هن يرتدين المينى سكيرتس و التايت توبز التى يسعد محلاتنا أنهن يشترينها منها .. و لضمان أن تمضى حسناوات إسرائيل وقتا هادئا على حافة حمامات السباحة دون خوف من خطر أن يفجر أحد الحمقى نفسه بالقرب منهن فنحن أيضا نستخدم أرباحنا التى ستقدمونها لنا عن طيب خاطر فى تمويل بناء الجدار العازل الذى سيحتبس الفلسطينيين الأجلاف فى حديقة الحيوان المفتوحة التى ستتحول لها القطع المتناثرة الباقية من أرض الضفة و التى هى بالطبع أراض عديمة الفائدة و لا يهتم الإسرائيليون بالإحتفاظ بها لأنهم أذكى من ذلك..

#BDS: Update on DePaul’s divestment from Sabra products: Official Statement

Over one week ago, concerned students at DePaul University in Chicago prepared a campaign against the sale of Sabra hummus in campus food and dining facilities. University administrators privately announced to the students that thesale of Sabra products will temporarily be discontinued. Today, the university released a formal statement to the public:


DePaul University’s Dining Services has temporarily stopped the sale of Sabra hummus pending a review by the university’s Fair Business Practices Committee. The temporary suspension of the sale of the Sabra product was prompted by a request by the Students for Justice in Palestine at DePaul. The organization expressed concern that the company that makes the product has been a voice of support for the ongoing Israeli occupation. In the meantime, Chartwells, DePaul’s dining services vendor, will make hummus and serve it in the dining halls.

#BDS: محكمة راسل: شركات غربية متواطئة مع "إسرائيل"

أعلنت محكمة راسل حول فلسطين في ختام مداولاتها، أمس، في لندن، أن عدداً من الشركات الغربية متواطئة مع الكيان الصهيوني في ارتكابها جرائم حرب وانتهاك القوانين الدولية . وقالت محكمة راسل، التي تُعد محكمة دولية للشعب أنشأتها مجموعة كبيرة من الناشطين في مجال تعزيز السلام والعدالة في الشرق الأوسط وتتخذ من لندن مقراً لها، في بيان، “إن شركات دولية وبريطانية تساعد الاحتلال “الإسرائيلي” للأراضي الفلسطينية ومتواطئة في جرائم الحرب التي ارتكبتها “إسرائيل” . وأضافت في بيانها أن “إسرائيل” والشركات المتواطئة مارست انتهاكات واضحة للقانون الدولي والقانون الدولي لحقوق الإنسان، وهذا يتصل بتوريد الأسلحة وبناء وصيانة الجدار العازل غير القانوني وتوفير الخدمات للمستوطنات غير المشروعة في الضفة الغربية .


وضربت المحكمة أمثلة على تواطؤ الشركات الدولية، منها قيام الشركة البريطانية  الدنماركية “جي 4 إس” بتزويد “إسرائيل” بمعدات تفتيش وماسحات الجسد الضوئية لاستخدامها على الحواجز في الضفة الغربية” . وقالت المحكمة التي لا تعتبر قراراتها ملزمة “إن شركة كاتربيلر ومقرها الولايات المتحدة زوّدت “إسرائيل” بجرافات تستخدمها في هدم منازل الفلسطينيين وبناء المستوطنات على أراضيهم” . وحددت محكمة راسل سبل الإنصاف القانونية، وأصدرت حكماً بعد يومين من المداولات دعت فيه إلى اتخاذ إجراءات مقاطعة ضد “إسرائيل” بعد عرض أدلة دامغة على هيئة المحلفين حول تورطها في انتهاك القانون الدولي .

#BDS: البيان الختامي لمؤتمر "السياسة الخارجية الأوروبية تجاه القضية الفلسطينية"

نظم مركز الزيتونة للدراسات والاستشارات مؤتمر "السياسة الخارجية الأوروبية تجاه القضية الفلسطينية"، في فندق كراون بلازا في بيروت، بمشاركة نحو 130 متخصصاً وخبيراً ومهتماً بالشأن الفلسطيني وبالسياسة الخارجية الأوروبية، كما كانت هناك مشاركات مهمة من وفود تمثل جامعة الدول العربية، وعدد من سفراء أو ممثلي سفارات دول عربية وإسلامية وأوروبية، بالإضافة إلى جنوب إفريقيا.

وقد ناقش المؤتمر في أجواء علمية جادة وبنّاءة، على مدى يومين، خلفيات السياسة الخارجية الأوروبية، والأدوار السياسية والاقتصادية والأمنية الأوروبية تجاه القضية الفلسطينية، والعلاقة بـ"إسرائيل"، وأعطى تركيزاً خاصاً على المواقف البريطانية والفرنسية والألمانية والنرويجية، كما أعطى اهتماماً خاصاً بالجوانب القانونية والإعلامية. وبحث المؤتمر الدور الشعبي الأوروبي، كما تعرّض لدور الجاليات العربية والإسلامية في أوروبا، وإمكانات تأثيرها على السياسات الخارجية الأوروبية.

وقد خلص المؤتمر إلى ما يلي:

....

17. ناقش المؤتمر العلاقات الاقتصادية الأوروبية مع "إسرائيل"، ويدعو المؤتمر أوروبا إلى استخدام الوسائل الاقتصادية في الضغط لإنهاء الاحتلال، وليس في حصار الشعب الفلسطيني. ويمكن للضغط الاقتصادي الأوروبي على "إسرائيل" أن يشمل المقاطعة الاقتصادية، بما في ذلك منتجات المستوطنات الإسرائيلية؛ كما يمكن أن يشمل المقاطعة الأكاديمية والثقافية والسياسية وغيرها.

18. يدعو المؤتمر الدول الأوروبية إلى مراجعة علاقاتها الأمنية والعسكرية مع "إسرائيل"، والتي أدّت وتؤدي لاستمرار "إسرائيل" في عدوانها وجرائمها، ويدعو إلى عدم تقديم أية مساعدات أو خبرات عسكرية وأمنية، وإلى عدم بيع أية أسلحة، من شأنها أن تكرس الاحتلال وأن تُستخدم في ظلم وقهر الشعب الفلسطيني.

19. يُحيّي المؤتمر الجهود الشعبية الأوروبية وجهود العديد من السياسيين الأوروبيين، والجالية العربية والمسلمة في أوروبا، في دعم القضية الفلسطينية، كما يُحيّي المؤتمر جهود مقاطعة "إسرائيل"، ومحاولات كسر الحصار عن قطاع غزة وغيرها من الجهود، ويطالب المؤتمر بأن تتخذ هذه الجهود أشكالاً أكثر منهجية وأكثر تنظيماً وفاعلية.


#BDS: شبكة اوروبية مناهضة للاحتلال تقود حملة لنزع شرعية الدولة العبرية في الغرب

حذّر معهد ابحاث اسرائيلي من ازدياد الحملات المناهضة لسياسات الدولة العبرية وتعاظم ما يوجه اليها من انتقادات في الاونة الاخيرة في مناطق مختلفة في العالم.
ويضع المعهد جميع الهيئات والمنظمات والافراد المناوئين لسياسات اسرائيل التوسعية والعنصرية والاحتلالية تحت تصنيف (شبكة) من دون ان يورد اثباتات لهذا الزعم.
ويقول معهد (ريئوت) في تقرير نشره على موقعه على شبكة الانترنت انّ اسرائيل تواجه حملة دولية تستهدف نزع الشرعية عنها.
وطالب مركز الابحاث بالتعامل مع القضية على انها تهديد استراتيجي.
ويورد التقرير المظاهرات المناوئة لاسرائيل في الجامعات، والاحتجاجات عند مشاركة الرياضيين الاسرائيليين في منافسات في الخارج، والتحركات الاوروبية لمقاطعة المنتجات الاسرائيلية، والتنديدات باصدار اوامر اعتقال بحق قادة اسرائيليين يزورون المملكة المتحدة او اسبانيا.

#BDS: Intern with the US Campaign!

The US Campaign is seeking interns for spring semester! Come to Washington, DC, and help us implement our main priorities, including:
  • Challenging U.S. policy
  • Boycott, Divestment, and Sanctions (BDS) campaigns
  • Membership, outreach, and coalition building
  • Media and social networking
  • Tech support
Interns work 10-30 hours per week, supervised by our Washington staff. Applicants will be accepted on an ongoing basis until the positions are filled.

#BDS: Annual Lobby of Parliament & Rally – Lobby your MP for Palestine, Wednesday 24th November

Annual Lobby of Parliament & Rally – Lobby your MP for Palestine


All are welcome for our Lobby of Parliament next Wednesday (24th November 2010) from 2pm-6pm. Just turn up and make your way to our registration room (off Westminster Hall – stewards will be there to help)

It is vital that we encourage as many MPs as possible to vote against proposals to make it harder to bring war criminals to justice, and ask them for their personal commitment to do all they can to end the blockade of Gaza.


Join us too for our rally afterwards Parliament at 6.30pm. Hear about the situation in Gaza, Jerusalem, other parts of the West Bank and what we are doing to oppose Government plans to make it easier for war criminals to escape arrest. Speakers include: Sir Gerald Kaufman MP, Baroness Jenny Tonge, Andy Slaughter MP, Richard Burden MP, David Ward MP, Jamal Hwayel, member of the Palestinian Legislative Council from Jenin, Daud Abdullah from MEMO, Ben White the Author of ‘Israeli Apartheid: A Beginners Guide’ and Betty Hunter from Palestine Solidarity Campaign. Our chair for the evening will be Jeremy Corbyn MP. If you would like to attend please rsvp by emailing info@palestinecampaign.org (with ‘Rally’ in the subject heading) and make sure you arrive early to guarantee entry.


Keep you MP on the right side of the law

Ken Clarke and William Hague have announced their intention to change the laws of arrest of war criminals so that the Director of Public Prosecutions has a veto on whether an arrest warrant can be issued against a suspected war criminal. This would endanger arrests from going ahead as it would introduce delay and allow political interference.
Campaigners will be asking their MPs to vote against proposed changes. Liberal Democrat Ministers are under pressure on this issue because many of them – including Vince Cable, Sarah Teather and Lynne Featherstone - signed a motion in December 2009, tabled by Labour MP Jeremy Corbyn, pledging to oppose legislation to restrict the power of universal jurisdiction in the UK courts.
Over a thousand people have already lobbied their MPs by email to vote against changes in the law. Join them by clicking here and sending an email to your MP. Read the briefing on why we are opposing changes to the law.


Lobby of Parliament for Palestine
Organised by: JFJFP, CAABU and PSC
Supported by: Al Haq, Friends of Al Aqsa, Labour Friends of Palestine & the Middle East, Liberal Democrat Friends of Palestine, MEMO, NUT, Thompsons, TSSA,UNISON, Unite,
For more information about the lobby - including a ‘How to Lobby' guide and briefing, please visitwww.palestinecampaign.org/lobby-2010

#BDS: لماذا يجب منع ماركس آند سبنسر من الافتتاح في مصر


15 حقيقة عن دعم ماركس آند سبنسر للصهيونية

ماركس آند سبنسر هو سلسلة محلات بريطانية ارتبط اسمه بالصهيونية بقوة منذ بدايات القرن الماضي. وهو يخطط لافتتاح أول فروع له في مصر بحلول نهاية العام الحالي. في السطور التالية بيان لبعض مشاركات ماركس آند سبنسر ودعمه للحركة الصهيونية.

    #BDS: Why Marks & Spencer should NOT open in Egypt


    15 facts about M&S's support to Zionism

    Marks & Spencer is a British megastore which has been strongly linked with Zionism since the early 1900s. Now it plans to open its first branches in Egypt later this year. The following is a breakdown of its continued support and contribution to the Zionist movement.

      #BDS: UK-Israeli trade up in defiance of public


      The UK government has increased its bilateral trade with Israel despite concerns over war crimes committed by Tel Aviv authorities.


      Those concerns prompted British trade unions to support an international initiative entitled “Boycott, Divestment and Sanctions campaign” against Israel.

      Business and Enterprise Minister Mark Prisk said that bilateral trade with Israel topped £3.07 billion in 2009, surpassing the £3 billion target set in 2008. “In the first 8 months of 2010, bilateral trade grew by 44 percent”..

      “UK exports continue to increase in 2010, up 24 percent on the same period in 2009 (January to August),” Prisk told MPs in a written parliamentary reply.

      He also boasted that Israel was an important trade partner with inward investment in Britain.

      #BDS: Israel Shares Desalinization Expertise with Jordan and PA

      Thirty participants from Jordan and the Palestinian Authority completed a week-long seminar on the topic of desalination earlier this month, according to a report posted on the International Desalination & Water Reuse Quarterly industry website on Saturday. The seminar was conducted by IDE Technologies, an Israeli company which is internationally recognized as a pioneer and leader in the delivery of sophisticated water solutions.

      Desalination is a process by which undrinkable salt water is filtered to catch the salts and other particles suspended in the fluid, making the water drinkable.