Jul 19, 2011

#BDS: لاعبات فلسطينيات يلتقين لاعبات صهيونيات


أظهرت صور نشرتها مواقع إخبارية إلكترونية مشاركة لاعبات في " المنتخب الفلسطيني النسوي" في مباراة تطبيع مع فريق صهيوني في كندا قبل فترة وجيزة .


وتظهر الصورة رفع اللاعبات للعلمين الفلسطيني والصهيوني في الملعب بشكل "ودي"، وحسب المواقع فإن أبرز اللاعبات هن "ورا داوود , حنين بيوبي , أسيل مصاروة " ويلعبن في المنتخب النسوي الذي تشرف عليه سلطة فتح بالضفة .

وحسب المواقع فإن "فاخر حمايل" هو المسئول عن تنسيق اللقاء وهدفه تطبيعي مع الرياضة الصهيونية .

إقرأ/ي المزيد

#BDS: Tomorrow! Tell TIAA-CREF to divest from the occupation of #Palestine

"When: Tuesday, July 19, 4:30 - 6 PM
Where: TIAA-CREF headquarters 730 Third Ave (at 45th St)
What: Street protest for divestment from Israel's occupation, with creative chants and songs
Watch the flashmob video: http://bit.ly/flashTC
Why: July 19th is the day of TIAA-CREF's annual shareholders' meeting, held this year in Charlotte, NC. As part of a national campaign, human rights activists in cities across the US will protest to ask retirement-fund giant TIAA-CREF to divest from the Israeli occupation. TIAA-CREF's motto is "For the Greater Good," but this year, TIAA-CREF leadership refused to allow a shareholder resolution for divestment from Israeli occupation to be placed on the ballot at the annual shareholder meeting. Tell TIAA-CREF they can't escape the call for divestment!
Organized by Adalah-NY: The NY Campaign for the Boycott of Israel; CODEPINK-NYC; Jewish Voice for Peace - NYC; Jewish Voice for Peace - Westchester; Brooklyn For Peace; WESPAC Foundation; Women in Black, Union Square; Jews Say No!
For more information, visit www.wedivest.org.
 
Visit us on line at www.adalahny.org"

#BDS: Sacramento Food Co-op Singing to Support BDS

video



#BDS: نقابة الصحافيين تدين "اللقاء التطبيعي" في منتجع انطاليا بتركيا

رام الله - معا - اعلنت نقابة الصحافيين الفلسطينيين، اليوم، ادانتها "اللقاء التطبيعي" في منتجع انطاليا الذي عقد في مطلع تموز 2011، مؤكدة انه ليس لها آية علاقة بهذا النشاط أو أية أنشطة مماثلة، واشارت النقابة الى إن الصحفيين الذين شاركوا في اللقاء ليسوا أعضاء في النقابة وبناء على ذلك فإنها غير مسؤولة عن أي تصرف صدر أو يصدر عنهم سواء في تركيا أو أي مكان آخر. 

إقرأ/ي المزيد